Monday 20 June 2011

explorace 2011 episod 2....

assalamualaikum

orite guys,we meet here again...alhamdulillah aku still dapat nak update blog lagi hari ni..aku bersyukur sangat2 sebab hari-hari yang aku lalui sebelum ini banyak sangat mengajar aku erti kehidupan..alangkah bertuah nye aku terpilih untuk hidup..walaupun aku mempunyai ramai pesaing sebelum dapat memasuki kandungan ibuku..ternyata akulah juara..LOL
oke2,jangan marah sebab intro aku mengarut..

bila aku pegi mane-mane aku pasti akan terjumpe orang2 yang aku kenal esp. mmber2 aku lha..ade jugak lha macik2 n pacik2 yang knal ngan aku antaranye jiran sekampung lha kan..baiklah,setelah habis spm ni bertubi-tubi soklan ditujukan buat aku..antaranye:

  1. "macam mane kputusan spm ko?"
  2. "lepas ni sambung belajar kat mane?"
  3. "sambung belajar ke tunang ke kawin?"
  4. "ko tak cari keje ke untuk buat pengalaman?"
  5. "cita-cita/halatuju ke mana lepas ni?"
  6. "nak pilih ipta ke ipts?"

nampaknya aku akan hanya tersenyum manis je..uhuks :p
berbalik pada soklan yang ditujukan tadi,aku jawab je dgn penuh yakin..cis,soklan prtame tu mmang sedih berbaur malu lha..hayatilah dialog ni..ecehh,,



macik n pacik : dapat berape itu hari?
si pemalu        : 3A je macik pacik...saya tak pandai lha macik*(tak dapat nak nak jadi menantu)
macik n pacik : eh,sape cakap?okay lah 2,,janji ade A..anak macik lagi takde A..*(cis,cancel nak jadi menantu)
*monolog aku je ye..hehe

soklan kedua n ketiga pulak..aku akan jawab macam ni"tak tau lagi..mungkin pergi ppum kot"..lantas diorang pon bertanye "ppum tu hape?"kalau nak tahu ppum tu (pusat perubatan universiti malaya)..bunyi nye memang gah lha..tapi bidang aku nursing je kot..hahaha..untuk pengetahuan sume i'm taken..tapi aku tak fikir lagi la untuk mengikat tali pertunangan mahupun menjadi seorang isteri..no..no..no..not yet babeh..huhu..kalau dah sampai seru insyaAllah kad akan sampai ye,,jgn khuatir..

okey kita pergi ke soklan yang ke-4 k..fyi,aku dah cari pengalaman bekerja dah lepas spm tu..aku kerja kat area bandar muar jugak la..hah?keje ape?wait3..aku kerja as a general clerk..tapi yang tak bertauliah lha..hehehe..aku keje kat situ 3 months je..dah macam-macam keje aku buat walaupun aku ni kerani..dari keje stockkeeper sampai ke driver lori aku buat..cume aku tak memandu je la..hehehe..aku dah tahu taip invoice,d.o.,macam-macam lah..so,sape nak amik aku keje?angkat tangan..huhu

soklan ke lima n keenam tu biase nya ditujukan oleh barisan para pendidik..hehe..untuk soklan  ni aku dah pasti untuk menjawab "saya pilih ipta je sebab tak perlu keluar belanja banyak.."..dan ternyata aku dapat ppum..tak perlu belanja yang banyak,tak perlu pinjaman,malah diberi elaun lagi..tu baru elaun dari ppum,,elaun dari fama(father n mother)belum lagi..huhuhu..bertuah kan hidup ni..Allah memang Maha Kaya...sykur,syukran! jadi hala tuju aku lepas ni ialah NURSING okey fullstop.

okeylah aku berniat n berusaha untuk jadi seorang insan yang dapat membantu masyarakat didunia ini..semoga cita-cita aku ni akan berpanjangan dan sentiasa deredhai serta dirahmati oleh Tuhan..
tata kengkawan..tc yaw..


nah hamek la senyuman yang tak bape manis nih..ekeke (i got so many black pores)abaikan pintu itu..

nurse Ezzah..cis,,aku berangan..

No comments:

Post a Comment